logo
امروز : یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۰۴
[ شناسه خبر : ۳۳۳۹۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان خبر داد:

پایش کیفیت آب شرب زنجان به لحاظ فلزات سنگین

پایش-کیفیت-آب-شرب-زنجان-به-لحاظ-فلزات-سنگین
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: کیفیت آب شرب زنجان به لحاظ میکروبی، شیمی، بیولوژی و فلزات سنگین مورد پایش قرار می‌گیرد.

علی‌رضا جزءقاسمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با اشاره به اینکه شرکت آب و فاضلاب استان از طریق مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب، کنترل کیفی آب آشامیدنی را مورد پایش قرار می‌دهد؛ اظهار داشت: بیشترین تعداد نمونه‌برداری‌ها و آزمایشات انجام شده به ترتیب مربوط به آزمون میکروبی، شیمی، بیولوژی و فلزات سنگین بوده است.

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از ۵ هزار آزمون کنترل کیفیت آب در استان انجام شده است، افزود: یکی از اقدامات اصلی این شرکت اعمال استانداردهای سختگیرانه برای نظارت و کنترل کیفی آب آشامیدنی است.

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با تاکید بر اینکه کیفیت آب، خط قرمز شرکت آب و فاضلاب است، گفت: آزمایشگاه مرکزی آب زنجان به همراه پنج آزمایشگاه دیگر در شهرهای ماهنشان، خرمدره، زرین‌آباد، آببر و قیدار به عنوان یکی از آزمایشگاه‌های برتر کشور پایش کیفیت آب آشامیدنی مشترکین شهرها و روستاهای استان را بر عهده دارند.

جزء قاسمی با بیان اینکه یکی از برنامه‌ها، تامین ایمنی آب با هدف تضمین کیفیت آب از حوضه آبریز تا مصرف آب آشامیدنی است، تصریح کرد: با این اقدامات تهدیدات موثر در کیفیت آب، شناسایی و اولویت بندی شده و اقدامات اصلاحی مشخص و اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه تامین آب شرب با کیفیت و بهداشتی جزو برنامه‌های اساسی این شرکت بوده و در نهایت تلاش این امر میسر شده است، اذعان کرد: در حال حاضر برنامه ایمنی آب در شهرهای زنجان، ابهر، خرمدره و مجتمع‌های آبرسانی والایش و خراسانلو اجرا می‌شود و مقرر است تا در چند شهر و روستای دیگر نیز در طول سال جار اجرای شود.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر